divendres, 22 de febrer del 2019

RUTA DE LES FONTS (DESCRIPCIÓ)

RUTA DE LES FONTS

Font del Balç

Sortim de l’escola a l’esquerra, seguim recte un altre cop cap a l’esquerra i recta arribem a la font.

Font de ca la Manuela

Trenquem a la dreta i passem pel pont nou i cap a l’esquerra i després recte cap a la carretera de Berga. És un tram que hi ha cotxes hi hem de travessar la carretera allà on hi ha la serradora. Llavors seguim el caminet i a la dreta, hi han unes escales que les hem de baixar, llavors ja hem arribat a la font.

La font dels Dipòsits

Anem pel mateix lloc que hem baixat i recte amunt a la dreta hi ha unes escales i seguint el camí, hi ha una pujada. Continuant amunt seguint la carretera de la dreta , arribem al parc on hi ha la font. Aquesta font està al Barri del Cap del Pla.

La font del Cuc

Sortim del parc on hi ha la font a la dreta, seguim la carretera. El final de la carretera a l’esquerra travessem la carretera i a l’esquerra seguim la carretera i hi ha un caminet estret hi el seguim i tot recte ja hem arribat. Aquesta font està situada a Dalt al Poble.

Font de cal Pequeño

Hi ha una baixada, quan acabes de baixar gires a la dreta i recte i quan has arribat a la casa gira cap al caminet de l’esquerra i quan trobem dos camins gira a la dreta hi ja hem arribat. La font està a un lloc que aquí a Gironella s’anomena el parc de la Tomaquilla.

Font del Paco

Tornem enrere i trobem una senyal que diu font del Paco. Pugem amunt cap a dalt el poble i passem pel carrer del Roser fins arribar a unes escales que hi ha al costat.
Baixem les escales fins la plaça del Blat de Moro i continuem per les escales fins el Pont Vell .Travessem  el pont i a la dreta hi ha un parc on allà hi ha la font del Paco que es va fundar l’any 1988. Està situada just davant del Local del Blat.

La font de l’Ermita

Tornem enrere pel Pont Vell, trenquem a la dreta i baixem fins a arribar a un pont de fusta . El primer trencant a l’esquerra tirem recte fins a trobar un trencant que hi ha a la dreta. Seguim per un camí estret que passa per sota una casa força gran. Aquí podem triar dos camins, escollim el de baix que passa entremig d’unes cases. Seguim el camí amunt i ja hem arribat.

La font de cal Gibert

Tornem a travessar la carretera i pugem a la rampa, després seguim el camí a la dreta i amunt. Allà on hi han les cabres baixem cap a la dreta i seguim el camí i ja hi hem arribat.

Font de Cal Ramons

Sortim de la font  d’Ermita direcció a la font  de cal Ramons.  Pugem per unes escales  i allà la trobarem.  Tornem pel mateix lloc per  on hem vingut i seguim amunt  fins a mitja pujada. Després baixem avall on trobem molts animals: ponis, oques , gallines, gossos...

Font de Cal Pere Vell

Continuem més avall fins arribar a les pistes de tenis. Anem  encara més avall i girem cap a la dreta on trobem un pont però no el passem. La font la  trobarem sota el pont.

Font de Cal Feliu

Ara anem a la Font de Cal Feliu. La font de Cal Feliu està a baix d’unes escales al barri de Cal Bassacs. Després anem cap a la font del Tirai.

Font del Tirai

Tirem una mica enrere passem per un caminet estret seguim pel costat de la carretera i quan trobem el pas de vianants el travessem. I just allà mateix trobem la font.

Font dels Tòrracs

Ara hem dinat al parc de Cal Bassacs al costat de l’escola Sant Marc, i anem cap a la font dels Tòrracs. Passarem pel costat de la carretera així que hem d’anar amb compte . Baixem les escales que hi ha l’esquerra. Ara estem a la font dels Tòrracs hi han dos tipus de fonts la  “no potable” i la ”potable”.

Font del Cal Forroll

Des de la Font dels Tòrracs hem de pujar cap al barri de Cal Blau passant per la fàbrica de cotxes de la Berguedana. Des de Cal Blau baixem direcció a l’escola i trobarem la font. Ara estem a punt d’arribar a la font de Cal Forroll. Baixem la rampeta que hi ha el costat de la font de cal Forroll hi hem arribat a la font . Baixem la rampa fins arribar ha l’Escola i ja hem acabat el nostre recorregut.