dimarts, 19 de febrer del 2019

ITINERARI DELS CONTRABANDISTES (DESCRIPCIÓ)

DE PALLER DE BAIX A LA COLLADA XICA

Ens va venir un gat a donar la benvinguda, vam fer fotos i vídeos. Vam sortir de Paller de baix, que és un santuari i un restaurant cap a un corriol que hi havia a la dreta, que estava marcat com a GR. Era estret, empinat i molt obac i en algun tram es converteix en torrentera.

Vam seguir pujant força estona fins a trobar la pista forestal. Durant tot el camí vam trobar rastres de sang d’algun animal. Aquí vam esperar els companys que s’havien quedat endarrere i vam  poder veure unes vistes espectaculars.

Vam seguir la pista cap a l’esquerra i al cap de molt poca estona vam trobar les ruïnes de cases i de l’antic Santuari de Paller de dalt, una bassa amb aigua de pluja per ser utilitzada en cas d’incendi, ceps tallats en fusta i en el camp que hi havia a sobre, unes roques molt grosses en les que s’hi podia pujar. Vam esmorzar, vam fer fotos i vídeos.

COLLADA XICA-CARRETERA RIUGRÈIXER

Vam arribar a la Collada Xica per una pista forestal, en el moment que la pista s’acaba apareix un corriol a ma dreta, amb molta pendent i estret. Després arribàrem a  un camí que entra al bosc,  i de baixada vam trobar el  faig trifurcat del Bac de Diví, era molt alt i gran, vam haver de posar-nos 17 nens per envoltar-lo, eren 3 troncs enganxats que sortien de la mateixa arrel.

Vam anar baixant i vam trobar un altre faig ara més petit i no estava trifurcat, es diu Faig del Bac de Diví II. Al cap d’una estona vam trobar l’últim faig del Bac de Diví  que tenia les arrels molt llargues i gruixudes.
Vam haver de seguir un camí de terra i ample fins arribar a un rierol que vam haver de creuar per sobre unes pedres molt petites fins a sortir a la carretera.

ÚLTIM TRAM DE LA RUTA

Després de molts km vam arribar a la carretera de Coll de Pal i vam tombar cap a l’esquerra direcció a Bagà. Seguint la carretera vam veure unes vies d’escalada i a continuació  vam arribar a l’àrea de picnic de Riugréixer, dividida en dos parts diferents i nosaltres vam dinar a la de l’esquerra.

Quan vam acabar, vam travessar la carretera per agafar un camí que hi havia un pont de fusta molt curt, molts arbres i el camí era bastant pla, aquet camí portava al càmping Bastareny. Seguidament vam arribar a la carretera de St. Joan on vam trencar a l’esquerra per anar direcció a Bagà. Quan vam arribar a Bagà vam anar fins la plaça Porxada, a continuació fins a la plaça Catalunya i fins l’escola.